Miks ma vajan e-poe haldusteenust?

WordPressi kodulehe või e-poe omanikuna võib paratamatult tekkida mingil ajahetkel vajadus tegeleda muude tähtsamate toimetustega ja jätta kogu veebilehe haldusega seonduv spetsialistide hoolde. 

Haldusteenuse vajaduse põhjuseid võib olla erinevaid: 

  • kunagi loodud kodulehe haldamine tundub liiga raske
  •  ei ole aega või tahtmist haldusega tegeleda
  • puuduvad vajalikud tehnilised teadmised
  • veebilehe looja ei paku haldusteenust
  • veebilehe looja pakutav teenus on liiga kallis
  • oled põrganud probleemi otsa, millele ise lahendust ei suuda leida
E-poe haldusteenus

Miks on vajalik tegeleda veebilehe ja veel tähtsam e-poe haldusega ja hoida oma “välimus” ja “pood” interneti avarustes laitmatult korras?

Kuna enamus meie elust on kolinud internetti, siis sinu äri laitmatu välimus ja kasutusmugavus, on ühed edu alustalad.

Selleks, et WordPressi veebileht või e-pood oleks turvaline  ja igati funktsioneeriv, tuleb tegeleda järgmiste teemadega:

Uuendused

Kuigi WordPress on tasuta platvorm veebilehtede loomiseks, siis ei tähenda see seda, et “tee valmis ja unusta”. Iga tarkvara jupp tänases tehnoloogiliselt kiiresti muutuvas maailmas vajab uuendusi. 

Uuendusi tehakse tavaliselt selle jaoks, et lisada uut funktsionaalsust või parandada tehtud vigu. Uuendusi vajavad nii WordPress ise, WordPressi teema kui ka mitmed pluginad (ehk pistikprogrammid). Kuigi WordPressis on võimalik nii WordPressi enda kui ka pluginate uuendusi lasta peale automaatselt, siis ma isiklikult seda ei soovitaks. Enamus juhtudel võib küll kõik minna hästi, kuid halvemal juhul võib leht minna nii katki, et paratamatult spetsialistidelt abi paluda.

 Kui tagavarakoopiat ei ole ja taastada pole võimalik, on kaduma läinud palju aega, närvikulu ja raha. Ja et sellest veel küllalt ei oleks,  saab vastava juhtumi korral kahjustada sinu äri maine ja sul pole võimalik oma tooteid müüa. 

Nagu näha siis siit läheb veerema lumepall, mis lõppkokkuvõttes võib paisuda päris suureks. Kas sa oled nõus sellega riskima?

E-poe probleemide lahendus

Turvalisus

Mis saab siis kui avastad, et sinu veebileht on ebaturvaline ja sisaldab pahavara? Häkkerid on saanud e-poodi sisse. Sinu veebileht on äratundmatuseni muutunud.

E-poe omanikud peaksid kindlasti turvalisuse võtma üheks prioriteediks, kuna e-poe tellimustega seoses on andmebaasis hoiul klientide andmed. Ma arvan, et ükski veebipood ei taha langeda oma tegevusetuse tõttu häkkerite küüsi ja hiljem tunnistada andmeleket nende poes. See kahjustab nii mainet kui ettevõtte usaldusväärsust.

Kuna WordPressi pluginaid on sadutuhandeid ja neid kirjutavad erineva teadmiste pagasi ja oskustega inimesed, siis võib pluginate tarkvara koodi sisse sattuda “auke”, mida pahade kavatsustega häkkerid, on valmis ära kasutama. Turvalisust aitavad tõsta juba eelmainitud uuendused, kuid alati nendest ei piisa.

Veebileht võib häkkeri küüsi langeda ka läbi kasutuses olevate nõrkade paroolide, vabalt kättesaadavate failide ja muu taolise läbi. WordPressis on kõige tugevam kasutaja haldur (administaator, admin), kellel on õigused teha kõiki toiminguid. See tähendab: kustutada sisu, kustutada kasutajaid, muuta kõike oma soovi kohaselt. Põhimõtteliselt oled kõige looja ja kõige lõhkuja. Seega parool peab olema tugev (vähemalt 12 tähemärki, sümbolit, numbrit). Kuna vaikimisi algseks kasutajanimeks on admin, siis soovitan see ära muuta. Erinevad robotid, mis veebi skännivad, proovivad esimeste seas just neid vaikimisi määratud väärtusi, et sinu veebilehele ligipääs saada.

Kindlasti tuleks igal veebilehel kasutada pluginaid, mis suurendavad turvalisust. Nendeks on näiteks pluginad, mis lukustavad kasutaja teatud perioodiks, kui parool on x arv kordi sisestatud, jälgivad, kust ja millistele failidele püütakse ligi pääseda, teavitavad pluginate nõrkustest, blokeerivad spämmiroboteid ja palju muud.

E-poe haldus E-poe Abi

Tagavarakoopiad

WordPressi veebileht koosneb failidest ja andmebaasis olevatest andmetest. Tagavarakoopia ehk backup on kogu veebilehe töötamiseks vajalik failide ja andmete kogum. Olen näinud mitmeid juhuseid, kus kliendile on veebileht loodud, kuid varukoopia olemust ja vajalikkust pole selgitatud. Tagavarakoopia on kui plaan B, mis päästab kõige hullemast (kui ta on õigesti tehtud).

Miks on tagavarkoopia vajalik? 

Backupist on kasu erinevate stsenaariumite puhul:

  • Tarkvara uuendus tegi midagi katki
  • Inimlik viga, mis teeb veebilehe katki
  • Veebilehele on sisse häkitud
 

Selliste juhtumite puhul aitab backup hädast välja. Veebilehe saab taastada varukoopiast ajahetkeni, millal varukoopia tehti. Seega on oluline, et varukoopiad tehtaks regulaarselt või vähemasti enne igat suuremat muudatust. Olenevalt veebilehe muutuste tihedusest tasub paika panna varukoopia tegemise graafik. Varukoopiast pole kasu kui see on tehtud mitu kuud tagasi ja e-poodi on selle aja jooksul juurde tulnud sadu tooteid ja tellimusi. Sel juhul lähevad taastamisel kõik vahepeal toimunud muudatused kaotsi.

Üks õlekõrs on tegelikult veel – õnneks teevad veebimajutajad teatud aja tagant varukoopiaid ja neilt on võimalus osta backupist taastamise teenust. Oleneb iga äri olemusest, kas pakutav teenus lahendab probleemi või mitte. 

Kokkuvõtteks peab veebilehe halduse isetegemisel kokku puutuma uuenduste, turvalisuse teemade ja varukoopiast taastamisega. Kui teie ei soovi nende teemadega tegeleda, siis E-poe Abi pakub enda klientidele vastavalt nende soovidele  ja vajadustele kohandatud haldusteenust, mille kuupõhise hinna sisse kuulub kokkuleppeliselt 30 minutit või tund aega lisamuudatusi. Samuti aitame ja suuname oma kliente ise teadlikult enda veebilehte või e-poodi kasutama. 

Kirjuta siia meie kodulehe Messengeri chati oma murest ja leiame lahenduse!